Certifikácia GSTC – Globálna rada pre trvalo udržateľný cestovný ruch (The Global Sustainable Tourism Council)
GSTC je nezávislá organizácia založená v roku 2007 programom OSN pre životné prostredie a Svetovou organizáciou pre turizmus (UNWTO).

Kritéria GSTC
GSTC vytvorila súbor noriem, resp. GSTC kritériá. Tieto kritériá predstavujú minimálne požiadavky, ktoré by mali turistické podniky dosiahnuť pre sociálne, ekonomicky, kultúrne a environmentálne udržateľný cestovný ruch na celom svete.
4 hlavné oblasti GSTC kritérií:
preukázať účinné a trvaloudržateľné riadenie;
maximalizovať prínosy a minimalizovať negatívne vplyvy sociálnych a ekonomických faktorov pre miestnu komunitu,
- maximalizovať prínosy a minimalizovať negatívne vplyvy pre kultúrne dedičstvo,
- maximalizovať prínosy a minimalizovať negatívne vplyvy pre životné prostredie.
„GSTC kritéria sa vo svete tešia veľkej popularite s vysokou prognózou rastu“.
GSTC kritéria sú celosvetovo uznávané a prijalo ich už stovky popredných spoločností. Hotely, penzióny, cestovné kancelárie a iné spoločnosti podnikajúce v oblasti cestovného ruchu môžu byť oficiálne uznané ako ekologické, implementáciou a certifikáciou GSTC kritérií.
Partnermi GSTC sú okrem iných aj poprední svetový lídri digitálnych cestovných platforiem ako BOOKING, TRIVAGO, či AIRBNB. Podniky s certifikovanými kritériami GSTC, sú na ich stránke označené logom GSTC.
Štatistika spoločnosti Booking.com z roku 2019 odhalila, že turisti uprednostňujú ekologické ubytovanie. Podľa prieskumu 70% cestovateľov tvrdí, že by si rezervovali ubytovanie s vedomím, že je ekologické, či už hľadajú ekologický pobyt alebo nie.


Pre koho je certifikácia GSTC určená?
- hotely/penzióny/ubytovanie,
cestovné kancelárie,
pre turistické destinácie/ tvorcov politiky cestovného ruchu/manažérov destinácií.
Výhody certifikácie GSTC kritérií
- Dôveryhodnosťa imidž – audit a certifikácia popredného celosvetovo uznávaného ekologického štandardu, nezávislým certifikačným orgánom, je skvelý nástroj ako zaistiť dôveru zákazníkov a vylepšiť meno spoločnosti.
Marketing – zaradenie vašej organizácie do zoznamu spoločností GSTC a možnosť využitia GSTC loga vytvárajú vašej organizácii dobrú reklamu a zaručene zvyšujú dopyt po službách vašej spoločnosti.
Konkurenčná výhoda – označenie vašej organizácie značkou GSTC na webových stránkach spoločností ako Booking, Trivago, či Airbnb vás pozitívne odlíši od konkurencie. Navyše z výskumov vyplýva, že cestovatelia si vo zvýšenej miere vyberajú ekologické spoločnosti.
Spokojnosť zákazníkov– výskumy potvrdili, že zákazníci boli spokojnejší s vedomím, že využívali služby ekologickej organizácie.
Zelený cestovný ruch – podieľanie sa na trvalo udržateľnom cestovnom ruchu, prispieva k ochrane životného prostredia, kultúrnych a historických pamiatok a pod.
Pomôžeme vám s certifikáciou GTSC kritérií:
Pomoc so zavedením GSTC kritérií
Audit a certifikácia GSTC kritérií
Odborné poradenstvo
Zaujíma vás certifikácia GSTC?
Radi vám poradíme, ako zvládnuť GTSC kritéria
bez problémov a stresu.
Nezáväzne odpovieme
Odborne poradíme
Neplatíte ani euro
Vyberte si z ponuky našich videoškolení
Praktické videoškolenia na tému ISO noriem za skvelú cenu. Sledujte pohodlne online kdekoľvek.